Renault Scenic E-Tech Electric test rutier, consum și performanță


renault scenic e tech electric

Noua frontieră a automobilelor electrice este îmbogățită cu apariția noului Renault Scenic E-Tech Electric, rezultat al platformei inovatoare CMF-EV, sau „Familia Modulară Comună”, dezvoltată de grupul Renault. Acest avans tehnologic se traduce într-un salt calitativ pentru sector, permițând mașinii să ofere performanțe interesante. Cu o autonomie extraordinară de până la 620 de kilometri, datorită unei baterii litiu-ion de 87 kWh, noul model se poziționează ca un concurent serios pe piața mașinilor electrice, provocând direct giganți precum Tesla.

Deși Tesla domină segmentul de mașini electrice high-end, noua mașină a Renault își croiește drum cu dimensiuni și performanțe care îi permit să fie comparată cu cei mai buni producători din lume. Vehiculul, lung de 4,45 metri și ampatament de 2,78 metri, promite accelerație de la zero la o sută rapidă, datorită motorului frontal de 220 de cai putere. Cu siguranță nu un fulger, dacă ne gândim la performanța electrizantă (în toate sensurile) ale mașinilor electrice moderne, ci la compromisul potrivit pentru a oferi o autonomie care este în sfârșit la îndemâna călătoriei fără anxietate de călătorie, cel puțin pentru cei care suferă de ea.

Platforma CMF-EV se remarcă prin versatilitate și acest nou Renault Scenic oferă variante de baterie care garantează autonomie de 420 de kilometri pentru versiunea de 60 kWh și 620 de kilometri pentru versiunea de 87 kWh, cu puteri de 160 CP pentru prima și 220 CP pt. al doilea. Sistemul de încărcare rapidă atinge vârfuri de 150 de kilowați pentru bateria îmbunătățită, demonstrând un angajament constant față de cercetarea și dezvoltarea de soluții de ultimă generație pentru electricitate. Vârful scade inevitabil după o perioadă scurtă de timp, dar cel puțin profită de puterea maximă pentru a da un impuls inițial bun și a permite o repornire rapidă.
Cu aceste caracteristici, noul model nu numai că consolidează poziția Renault în sectorul competitiv al mașinilor electrice, ci se prezintă ca o opțiune validă și durabilă, capabilă să satisfacă nevoile unui public din ce în ce mai atent la mediu, performanța vehiculelor electrice și autonomie (care în cele din urmă este poate singurele date care contează).

Estetica noului Renault Scenic E-Tech Electric

În peisajul auto actual, noul automobil Renault se remarcă printr-un design care subliniază evoluția stilistică a mărcii. Partea din față a vehiculului se caracterizează printr-un sistem de iluminare inovator: luminile de poziție sunt integrate armonios pe laterale, în timp ce spoturile, echipate cu tehnologia Matrix, sunt amplasate în partea superioară, alături de o grilă închisă elegant. Acesta din urmă prezintă un finisaj în două tonuri, cu un radar de distanță care se îmbină cu sigla Renault, dând față un aspect distinctiv.

În plus, sistemul de răcire pentru compartimentul electric este integrat inteligent în partea inferioară a barei de protecție, evidențiind atenția mărcii la funcționalitate, fără a sacrifica estetica. Versiunea pe care am testat-o ​​introduce și accente inspirate de Alpine, îmbogățind designul fără a atinge totuși performanța ridicată tipică acestei linii. Roțile de 20 de inci, asociate cu anvelopele Michelin, ascund un sistem de frânare sofisticat cu discuri din fontă și clopoței din aluminiu, subliniind un echilibru între estetică și funcționalitate.
Ridicând capota noii mașini, se dezvăluie miezul inovației: compartimentul electric, cu invertorul poziționat strategic în partea superioară. Această configurație elimină însă posibilitatea utilizării compartimentului frontal pentru depozitarea trusei de încărcare, alegere care ridică îngrijorări. În mod tradițional, separarea spațiului dedicat încărcării de portbagaj oferă un confort considerabil, permițând o mai bună organizare a spațiului vehiculului. În ciuda acestei alegeri îndoielnice de design, portbagajul rămâne generos, oferind o capacitate de 545 de litri. Organizarea internă include o împărțire 40-20-40 a spătarului din spate, deși există o discrepanță marcată de înălțime între podeaua de încărcare și prag, care ajunge la 25-30 de centimetri. Această diferență de înălțime, care este mare și nu ușor de compensat, ridică semne de întrebare cu privire la intențiile stilistice din spatele acestei decizii, deși nu diminuează funcționalitatea generală a unui portbagaj care rămâne mare pentru categoria sa.

Designul exterior al mașinii nu trece neobservat, prezentând linii îndrăznețe care amintesc de cele ale altor cunoscuți producători francezi, evidențiind o continuitate stilistică grație împărtășirii designerilor în cadrul grupului Renault. Pentru a spune simplu: poți vedea cât de aproape este un văr de marca Peugeot. Detalii precum integrarea mânerelor ușilor, care apar doar atunci când este necesar, și iluminatul spate complet LED confirmă atenția acordată designului și performanței.
Acesta din urmă este subliniat în continuare de alegerea frânelor cu disc din oțel cu etriere plutitoare cu un singur piston în spate, menținând coerența cu specificațiile tehnice ale roților din față. În concluzie, mașina întruchipează un echilibru între estetica îndrăzneață, inovația tehnică și funcționalitatea practică, deși unele alegeri de design ridică dezbateri cu privire la impactul lor general.

Noua mașină se remarcă prin integrarea bateriei, subțire și așezată discret sub podea, detaliu care optimizează spațiul interior: acesta este ascuns elegant, confirmând angajamentul de a găsi un echilibru între funcționalitate și design. Interiorul vehiculului dezvăluie o atenție meticuloasă la detalii: de la materialele de tapițerie, care combină robustețea și estetica de calitate, până la finisajele rafinate care îmbrățișează nuanțe închise și accente de albastru. Pielea moale și cusăturile albastre îmbogățesc interiorul, creând un mediu primitor și rafinat. Planşa de bord prezintă elemente din plastic de înaltă calitate, evidenţiate de o bandă elegantă din aluminiu cu iluminare LED integrată, care se extinde până la consola centrală, dând o atmosferă modernă şi tehnologică.

Semnul distinctiv alpin, prezent în versiunea testată, se manifestă în scaunele sport, care moștenesc spiritul de sportivitate al mărcii. Oferind reglaj mecanic, exista posibilitatea includerii functiilor de masaj, optiune care, desi nu este pe deplin convingatoare pentru toata lumea, reprezinta un plus pentru clientii care cauta acel plus de confort, mai ales in timpul reincarcarii. Covorul albastru adaugă un strop de culoare strălucitoare la interior, armonizând cu sigla Alpine de pe covorașe, un detaliu care subliniază identitatea sportivă a mașinii.
Poziția înaltă a planșei de bord, îmbogățită de orificiile de aerisire integrate, nu numai că îmbunătățește ergonomia, ci și subliniază senzația de spațiu și deschidere din interiorul habitaclului, demonstrând modul în care fiecare element a fost conceput pentru a combina estetica și funcționalitatea într-o combinație perfectă de tradiție. și inovație.

Noul sistem de infotainment al noului Renault Scenic E-Tech Electric

Un aspect notabil al noii mașini este încorporarea unui sistem de infotainment nativ bazat pe Android Auto, un semn distinctiv al modernității tehnologice a vehiculului. Îndrăznesc să spun: în sfârșit. În cele din urmă, producătorii încep să-și creeze propriile sisteme de infotainment și se pun în mâinile jucătorilor din industrie cu know-how. Acest sistem, deși poate oferi idei de îmbunătățire, oferă deja o gamă largă de aplicații pentru a satisface nevoile șoferilor de conectivitate și divertisment, făcând aproape de prisos nevoia interacțiunii directe cu smartphone-ul. Compatibilitatea cu dispozitivele Apple și Android extinde și mai mult posibilitățile de interacțiune, permițând acces ușor la hărți, podcasturi și alte funcții de zi cu zi prin afișajul montat vertical.

Pe lângă funcțiile de divertisment, sistemul de infotainment permite personalizarea experienței de condus prin mai multe moduri selectabile, precum confort, sport și personal, precum și reglarea calității aerului din interior. La nivel pur teoretic ai putea folosi și comenzile vocale Google, dacă ești cu adevărat interesat ca
mașina să îți asculte toate conversațiile. În plus, puteți monitoriza și gestiona energia bateriei, puteți programa timpii de încărcare și puteți regla nivelul maxim de încărcare. O atenție deosebită a fost acordată sistemelor de asistență pentru șofer, care includ funcții avansate pentru a îmbunătăți atât siguranța activă, cât și confortul în timpul conducerii.
Printre acestea, controlul adaptiv al vitezei de croazieră și sistemul de menținere a benzii de circulație oferă suport indispensabil pentru siguranța șoferilor, pietonilor și bicicliștilor. Din testul spaniol confirm eficacitatea tehnologiei. Tabloul de bord digital, personalizabil prin diferite grafice care pot fi selectate de pe volan, precum și prezența unor comenzi intuitive pentru cutie de viteze, ștergătoare de parbriz, control radio și iluminare, cu funcționalitate automată Matrix, evidențiază atenția la ușurința în utilizare și interacțiunea cu soferul. În plus, pârghiile pentru reglarea recuperării energiei și butonul Multi-Sense oferă opțiuni suplimentare de personalizare, făcând experiența de condus și mai personalizată și mai avansată din punct de vedere tehnologic.

În domeniul inovației auto, Renault explorează o cale de mijloc între minimalism și bogăția controalelor, răspunzând astfel unui public variat. În timp ce unii consumatori preferă abordarea esențială, tipică mărcilor precum Tesla, care se concentrează pe puține comenzi și pe o interfață digitală avansată, alții doresc confortul butoanelor fizice.

Renault, în acest context, tinde să încline spre o prezență mai mare a comenzilor fizice, încercând să-i mulțumească pe cei care apreciază un interior mai încărcat. Poate, dacă sunt sincer, sarcina este importantă. Atâtea butoane, atâtea pârghii, atât de mult de toate. Volanul are ceva de genul 14 butoane și la care se adaugă 4 pârghii. Dacă pe de o parte mă găsesc împotriva integrării excesive în sistemul de infotainment, pe de altă parte trebuie spus că poziția de conducere este, fără îndoială, cel puțin la prima experiență, încărcată.
Printre cele mai fascinante caracteristici ale noului automobil Renault se remarcă tehnologia acoperișului, care îi poate varia transparența: un efect scenografic care nu numai că îmbogățește mașina din punct de vedere estetic, dar oferă și un control confortabil al luminii solare, transformându-se într-un fel de perdea digitală. Dacă vă place, să știți că costă 1.500 de euro (și sperăm să nu fie lovit de grindină) și că nu este integrat în niciun pachet.

Dincolo de acest element de design, mașina este concepută pentru caracterul practic de zi cu zi, cu compartimente și sertare bine poziționate. În ceea ce privește locuibilitatea, spatele oferă spațiu confortabil, deși cu o poziție a piciorului ușor ridicată față de mașinile tradiționale, compromis obișnuit la mașinile electrice. Renault nu neglijează detalii, precum prezența mai multor buzunare de depozitare și a unui sistem de climatizare dedicat pasagerilor din spate, fără a uita de absența unei trepte centrale, având în vedere absența transmisiei, care sporește confortul celor care stau în spate.

Conducerea noului Renault Scenic E-Tech Electric

Testul de conducere dezvăluie modul în care Renault a echilibrat fin caracteristicile de conducere ale celei mai recente creații electrice. În ciuda greutății inerente a unui vehicul electric, mașina are un centru de greutate scăzut, care îmbunătățește stabilitatea și reduce rularea caroseriei, contribuind la o experiență de condus plăcută și sigură. Asistența electronică joacă un rol crucial în menținerea mașinii aderență la șosea, mai ales la viraje, oferind performanțe în conformitate cu așteptările consumatorilor moderni. Deși nu putem vorbi de performanțe „sportive”, Renault se dovedește a satisface nevoile celor care caută o mașină plăcută de condus, cu o bună ținută de drum și un consum de energie optimizat.
Modelul în cauză, datorită arhitecturii sale electrice, se remarcă printr-o experiență de condus fluidă și plăcută, aproape ca și cum vehiculul ar circula pe șine, în ciuda unei greutăți de aproximativ 1800 de kilograme goale (acum „uscat” nu se poate chiar mai mult să spunem). ). Într-un context în care greutatea poate părea mare, în lumea mașinilor electrice se poziționează ca fiind relativ ușor, având în vedere și autonomia teoretică de 620 de kilometri cu o baterie de 87 de kilowați.

Aceste date poziționează Renault nu doar ca un puternic concurent printre mărcile prestigioase din sectorul auto electrice, dar evidențiază și experiența vastă a producătorului în această tehnologie. Capacitatea Renault de a oferi un vehicul electric atât de avansat subliniază concurența în creștere pe acest segment de piață, unde compania își croiește drum datorită expertizei și inovației sale.

În testarea noului Renault Scenic E-Tech Electric, am pus la încercare compartimentul bateriei într-un context rutier mixt, împingându-i la limita capacităților lor de a evalua performanța generală și autonomia. Nu am ezitat să împing mașina cu o accelerație bruscă, testând răspunsul motorului și managementul energiei în condiții intense de condus. Traseul, care a durat trei ore (mulțumim Renault că ne-a oferit în sfârșit un test ghidat), a oferit o varietate de scenarii: de la asfaltul orașului aglomerat de „protestul tractorului” până la tronsoanele de autostradă, până la curbele drumurilor deluroase. Contrar așteptărilor, mașina a demonstrat o eficiență energetică remarcabilă. Chiar și supunându-l unui stil de condus solicitant și neconvențional, am reușit să-mi termin călătoria cu peste 50% baterie rămasă.

Acest rezultat subliniază evoluția tehnologiilor legate de mobilitatea electrică și angajamentul producătorilor de a îmbunătăți eficiența vehiculelor, făcându-le competitive chiar și pentru cei mai dinamici șoferi. Problema greutății, deși un factor important, este pusă în perspectivă de calitatea dinamicii de conducere oferite de vehicul. Cu un comportament rutier care sfidează așteptările, acest Renault Scenic E-Tech Electric demonstrează că, chiar și în sectorul mașinilor electrice, greutatea nu trebuie neapărat să compromită performanța.
Dimpotrivă, mașina promite o experiență de condus captivantă, poziționându-se ca o alegere interesantă și atractivă pentru șoferii care caută o opțiune sustenabilă fără a sacrifica plăcerea de a conduce. În căldura pieței de mașini electrice, o anumită mașină se remarcă prin unele alegeri îndrăznețe de design, stârnind dezbateri în rândul entuziaștilor și experților din industrie: în acest caz un element care atrage atenția este decizia producătorului de a echipa vehiculul cu un singur motor frontal fără alte opțiuni, o alegere care, în timp ce pe de o parte garantează o anumită lejeritate și simplitate, pe de altă parte limitează potențialul de inovație în ceea ce privește tracțiunea integrală și recuperarea energiei. Această configurație, deși eficientă, sugerează modul în care adăugarea unui al doilea motor spate ar putea extinde dinamica de conducere, oferind performanțe potențial superioare și un management mai sofisticat al energiei, contribuind în același timp la generarea unor recuperări mai mari de energie.

Comparând vehiculul cu giganții din industrie, precum Tesla , cunoscut pentru gama sa de mașini electrice de înaltă performanță, reiese că, deși compania auto în cauză ar putea apărea ușor în urmă în ceea ce privește cai putere și accelerație, oferă totuși performanțe capabile să fie o alternativă reală. Tesla, cu modelele sale echipate cu tracțiune integrală și putere superioară, stabilește un reper important, însă nu este vorba doar de o chestiune de cifre. Aspectul distinctiv al acestei mașini constă în experiența „tradițională” de condus pe care o oferă. Spre deosebire de abordarea minimalistă și futuristă adoptată de Tesla, care favorizează spațiile interioare spartane și integrarea tehnologică puternică, vehiculul în cauză folosește o ergonomie mai convențională, cu instrumente familiare, afișaje intuitive și un aspect organic al elementelor interioare.
Această alegere de design reprezintă o punte între trecut și viitor , oferind șoferilor un mediu primitor, plin de confortul cu care sunt obișnuiți, dar fără a sacrifica inovația tehnologică. În plus, integrarea unui sistem de infotainment bazat pe Android Auto plasează vehiculul în concurență directă cu giganții din industrie, oferind utilizatorilor o experiență conectată și integrată care reduce nevoia de a depinde de smartphone-ul lor pentru funcții suplimentare, cum ar fi navigarea sau ascultarea de podcasturi.

Deși unele alegeri de design pot fi percepute ca fiind conservatoare sau mai puțin aventuroase în comparație cu cele ale concurenților mai orientați spre viitor, este incontestabil faptul că producătorul de automobile s-a concentrat pe o abordare echilibrată care urmărește satisfacerea nevoilor unei clientele largi prin oferirea unei mașini electrice. care nu renunta la familiaritate si confort, imbogatindu-le cu modernitatea si performanta pe care le permite progresul tehnologic.
Printre particularități se numără și sistemul de recuperare a energiei, gestionat prin două pârghii care vă permit să modulați absorbția de energie în fazele de decelerare. Acest mecanism, care transferă automat energia pedalei de frână, nu numai că optimizează recuperarea energiei, dar îl învață și pe șofer să folosească mai eficient frânarea regenerativă, o caracteristică distinctivă a condusului electric.

Pe autostradă, vehiculul își demonstrează în continuare capacitățile tehnologice cu control adaptiv care menține mașina stabil în centrul benzii, evidențiind o autonomie considerabilă în conducerea asistată. Aceste caracteristici, combinate cu manevrarea intuitivă și o experiență de condus confortabilă și silențioasă, dezvăluie o atenție scrupuloasă acordată experienței utilizatorului, care echilibrează inovația și tradiția într-un compromis care vizează satisfacerea unei game largi de preferințe.
Printre cele mai apreciate caracteristici se numără sistemul de încărcare wireless, care, alături de instrumentația avansată, se poziționează ca o alternativă solidă la modelele concurente, deși unora le poate lipsi un afișaj mai integrat. În ciuda lipsei tracțiunii integrale, care ar fi putut crește și mai mult performanța, vehiculul
strălucește pentru confortul de condus, datorită și prezenței camerelor de parcare care facilitează manevrarea în spații înguste.
Opțiunea de încărcare de 150 de kilowați, deși nu stabilește noi recorduri în sector, este totuși competitivă, mai ales având în vedere posibilitatea de a adăuga un modul de 22 de kilowați care amplifică semnificativ caracterul practic al utilizării zilnice, apropiindu-se de performanța oferită de Tesla, lider recunoscut pentru electricitate. Renault, însă, convinge prin capacitatea sa de a oferi o experiență auto „reala”, combinând eficiența cu plăcerea de a conduce.

În arena autovehiculelor electrice, dezbaterea privind performanța și eficiența energetică rămâne aprinsă, dar lăsând deoparte controversele, se poate spune cu siguranță că cea mai recentă propunere a Renault reprezintă un pas semnificativ înainte în tehnologia electrică. Acest model, cu un consum de energie de doar 13 kilowați-oră la 100 de kilometri, este poziționat ca un exemplu de eficiență și durabilitate, demonstrând că chiar și în condiții de condus neoptimale, cum ar fi autostrăzile cu vânt sau rutele accidentate, este posibil să se mențină un nivel scăzut. consumul .
Depășind cu mult 450 de kilometri de autonomie în condiții reale, mașina Renault sfidează așteptările și se apropie de datele de performanță ale liderilor de piață, oferind o conducere plăcută și un management excelent al energiei, datorită și ajutorului sistemelor electronice avansate.

La finalul unui test aprofundat (5 ore de condus in total) consider ca a trecut cu brio. Pretul de lista al acestui model este in jur de 40.050 euro, investitie justificata de calitatea constructiei si performantele oferite. Având în vedere stimulentele disponibile și eventualele promoții din rețeaua de vânzări, costul poate ajunge până la aproximativ 49.000 de euro.