S-a aprins o lumină roșie, verde, portocalie sau galbenă pe tabloul de bord al mașinii tale? Iată un „ghid scurt” pentru a vă ajuta să înțelegeți semnificație martori bord (intermitent, luminoase și colorate) de pe mașină!
Există mai mulți martori bord la o mașină și legenda lor este rar indicată. Acestea sunt grupate în mai multe categorii și diferă în mai multe culori: roșu, portocaliu și verde. Luminile roșii (de avertizare) sunt, evident, cele mai grave și avertizează asupra unei probleme care modifică comportamentul vehiculului. În timp ce luminile afișate în portocaliu sunt considerate lumini de avertizare, cele în verde sunt lumini de semnalizare.
Mai jos este o listă de simboluri pentru a înțelege mai bine semnificația acestora și acțiunile care trebuie efectuate.
Martori bord de culoare roșie (de alarma)
Luminile de avertizare includ: baterie, presiunea uleiului de motor, temperatura uleiului de motor, temperatura lichidului de răcire și o posibilă problemă de frânare. Aceste lumini de avertizare sunt roșii și avertizează șoferul să-și oprească imediat vehiculul. De asemenea, mașinile sunt echipate cu sonerie care se activează în caz de avarii sau anomalii. Unele lumini roșii se aprind întotdeauna înainte de pornirea motorului și apoi se sting. Dacă nu, reparația este necesară deoarece vehiculul nu se mai poate deplasa.
Martori bord de culoare galbenă/portocalie (de avertisment)
Lămpile de avertizare sunt afișate în galben-portocaliu și avertizează șoferul cu privire la o problemă mecanică sau electronică fără a-i cere să se oprească. Cu toate acestea, este indicat să nu subestimați avertismentul și să mergeți la atelierul dumneavoastră de încredere.
Include o avertizare privind nivelul uleiului de motor (a nu se confunda cu presiunea uleiului), o defecțiune a airbag-ului sau a sistemului de frânare, o problemă de control al tracțiunii, servodirecție sau de iluminare. Prezența apei în filtrul de motorină poate fi indicată și printr-o lumină de avertizare și necesită o purjare rapidă a filtrului.
Cel mai cunoscut dintre aceste LED-uri este probabil nivelul de combustibil care este de obicei declanșat cu mai puțin de 10% din capacitatea rezervorului.
Martori bord de culoare verde (de semnalizare / indicare)
Ele indică în general starea unui accesoriu/funcție activat sau dezactivat de către șofer. De exemplu, pot semnala activarea luminilor sau farurilor, indicatoarelor de direcție, Cruise Control, Start-Stop.
Lumini albe și lumini de avertizare (informații generale)
Ele indică informații generale și pot semnala o verificare care trebuie efectuată. De obicei, este asociat și un mesaj text.
Lumini și indicatoare albastre
Este foarte rar și vă invită să acordați o atenție deosebită, cum ar fi de exemplu farurile pentru faza lungă.
Iată imaginile și semnificațiile celor mai comuni martori de bord
Martor de avertizare pentru far ceață
Se aprinde când farurile de ceață sunt aprinse.
Martor de avertizare electromecanică a direcției
Lampa de avertizare a direcției electromecanice se aprinde dacă există o problemă cu direcția.
Martor lumini de ceață activate
Indică când sunt activate luminile de ceață spate. Culoarea este galbena pentru ca nu trebuie folosita in lipsa cetii (este enervant pentru alti automobilisti).
Martor de avertizare pentru lichidul de spălare a parbrizului
Lampa de avertizare a lichidului de spălare se aprinde atunci când lichidul de spălare se epuizează.
Martor de avertizare uzură plăcuțe de frână
Indică necesitatea înlocuirii plăcuțelor de frână deoarece sunt prea uzate.
Martor de avertizare pentru cruise control (pilot automat)
Se aprinde când este activat pilotul automat (cruise control)
Martor indicator lumini de avarii
Lampa de avertizare a semnalizatoarelor luminează intermitent când sunt activate luminile de avarie (prin intermediul indicatoarelor de direcție sau prin apăsarea butonului de semnalizare dublă, numit si buton de avarie).
Martor de avertizare senzor lumină/ploaie
Martorul indică o defecțiune la senzorul de ploaie sau de lumină.
Martor de avertizare pentru modul de iarnă
Se aprinde când este activat modul de iarnă (care la mașinile cu cutie de viteze automată face ca mașina să pornească în treapta a doua sau a treia pentru a preveni alunecarea roților).
Martor de avertizare pentru gheață pe drum
Indică șoferului prezența gheții pe șosea.
Martor cheie nerecunoscută / modul imobilizator defect
Se aprinde atunci când nu utilizați o cheie recunoscută. Adesea eroarea mai apare atunci când modulul imobilizator se defectează. Este o funcție automată care previne furtul mașinii. Verificați bateria de la cheie, verificați daca este cheia originala cu cip. Majoritatea mașinilor au o procedură de rezervă pentru a porni mașina.
Martor de avertizare cheie lipsă
Lampa de avertizare a cheii lipsă se aprinde atunci când sistemul nu detectează prezența cheii
în interiorul mașinii.
Martor de avertizare pentru schimbarea bateriei cheii
Indică necesitatea înlocuirii bateriei cheii.
Martor de avertizare pentru distanța de siguranță
Acest martor de distanță se aprinde atunci când mașina este prea aproape de vehiculul din față.
Martor de avertizare a pedalei de ambreiaj
Lampa de avertizare a pedalei de ambreiaj indică șoferului să apese pedala
de ambreiaj, care este necesară pentru pornirea mașinii la mașinile echipate cu sistem depornire fără cheie.
Martor de avertizare pedală de frână
Lampa de avertizare a pedalei de frână – prezentă numai la autovehiculele echipate cu
cutie de viteze automată – indică șoferul să apese pedala
de frână înainte de a muta maneta transmisiei din poziția P.
Martor de avertizare pentru blocarea direcției
Lampa de avertizare pentru blocarea direcției semnalează defecțiuni la blocarea direcției.
Martor de avertizare pentru faza lungă
Faza lungă este singura lumină albastră de pe bordul unei mașini și indică faptul că faza lungă este aprinsă.
Martor de avertizare lumini de poziţie
Se aprinde când luminile de poziție sunt activate.
Martor de avertizare pentru problema farurilor
Lampa de avertizare pentru problema farurilor indică defecțiuni la sistemul de iluminare. Adesea indică faptul că un far nu este ars sau nu funcționează.
Martor de avertizare pentru probleme cu luminile de frână
Lampa de avertizare privind problemele luminii din spate avertizează asupra defecțiunilor luminii de frână.
Martor de avertizare pentru presiunea în anvelope
Se aprinde atunci când una sau mai multe anvelope nu sunt umflate corespunzător.
Martor de avertizare a filtrului de particule
Se aprinde când filtrul de particule este înfundat.
Martor de avertizare pentru problema suspensiei pneumatice
Lampa de avertizare pentru problema suspensiei pneumatice semnaleaza anomalii la amortizoarele autoturismelor echipate cu suspensie pneumatica.
Martor avertizare parasire banda de mers
Se activeaza atunci când nu te încadrezi corect pe banda de mers.
Martor de avertizare convertizor catalitic
Lampa de avertizare a convertizorului catalitic semnalează defecțiuni ale convertorului catalitic, cel mai probabil din cauza supraîncălzirii.
Martorul de convertizor catalic se aprinde doar atunci cand exista o problema cu convertizorul catalic, fie este defect sau supraîncălzit. Sistemul automat al motorului adesea reduce puterea motorului atunci când exista o problemă cu convertizorul catalitic.
Martor de avertizare pentru centura de siguranță
Lampa de avertizare pentru centura de siguranță se aprinde atunci când unul sau mai mulți ocupanți ai vehiculului nu poartă centura de siguranță.
Martor de avertizare frână de mână
Lampa de avertizare a frânei de mână se aprinde când frâna de mână este activată (trasă).
Martor de avertizare a bateriei
Se aprinde în caz de tensiune insuficientă la bord sau dacă bateria nu este reîncărcată în timpul conducerii.
Cauzele pot fi o baterie descărcată, un alternator defect sau o curea de transmisie
Martor de avertizare pentru senzori de parcare
Când lampa de avertizare a senzorului de parcare devine galbenă, înseamnă că există o defecțiune la senzorii de parcare.
Martor de întreținere service
Ledul de avertizare de întreținere se aprinde când este timpul pentru service.
Martor de avertizare pentru faruri adaptive
Lampa de avertizare pentru farurile adaptive avertizează despre defecțiuni ale farurilor adaptive.
Martor de avertizare pentru reglarea adâncimii farurilor
Lampa de avertizare pentru adaptarea farurilor semnalizează defecțiuni ale sistemului de reglare a farurilor.
Martor spoiler
Lampa de avertizare a spoilerului semnalează probleme cu spoilerul din spate.
Martor de avertizare capota decapotabilă
Lumina de avertizare a capotei decapotabile semnalează – defecțiuni la decapotare.
Martor de avertizare airbag
Lampa de avertizare pentru airbag semnalează probleme cu airbag-ul sau dispozitivul de pretensionare.
Martor de avertizare frână
Martorul de frână se aprinde la deplasarea cu frâna de mână trasă dar și în cazul unei defecțiuni la sistemul de frânare.
Martor de avertizare pentru apă în filtrul de combustibil
Ledul de avertizare pentru apă în filtrul de combustibil indică prezența apei în filtrul de combustibil.
Martor de avertizare airbag frontal dreapta dezactivat
Lampa de avertizare care indică faptul că airbag-ul drept față a fost dezactivat, ceea ce se poate face (în cazul unui scaun pentru copii orientat spre spate) sau din meniul computerului de bord. Deschide-ți torpedoul si verificați dacă puteți reactiva airbag-ul de acolo.
Martor de avertizare faza scurtă
Se aprinde când este activată faza scurtă.
Martor de avertizare ECO
Când ledul de avertizare ECO este verde înseamnă că mașina circulă în modul
ECO, când este galben înseamnă că nu sunt prezente condițiile pentru a face acest lucru.
Martor de avertizare a asistentului de frânare în coborâre
Lampa de avertizare de asistență la frânare în coborâre se aprinde când sistemul de asistență la frânare în coborâre este activ.
Martor de avertizare lichid de răcire a motorului (numit si martor temperatura apa motor)
Se aprinde în caz de nivel insuficient, temperatură excesivă sau defecțiune a sistemului.
Nu trebuie să deschideți sistemul de răcire (vasul de expansiune) când motorul este fierbinte și nu trebuie să porniți dacă lampa de avertizare rămâne aprinsă după completarea cu lichid.
Este recomandat să asteptați ca motorul să se răcească și temperatura apei să scadă. Nu circulați cu mașina dacă aveți acest martor aprins iar nivelul temperaturii apei din motor este de peste 100 grade!
Martor ABS
Indicatorul ABS avertizează asupra defecțiunilor ABS. Abs este un acronim care prescurtează cuvântul german Antiblockiersystem.
Acest acronim identifică un important dispozitiv de siguranță controlat electronic.
După cum puteți ghici deja din nume,
acest sistem împiedică blocarea roților la frânările cele mai violente și la cele de pe suprafețe cu aderență redusă. Dacă martorul ABS este aprins, înseamnă ca acest sistem nu funcționează. Adesea poate fi doar de la defectarea senzorului ABS.
Martor de avertizare a filtrului de combustibil
Lampa de avertizare a filtrului de combustibil indică probleme cu filtrul de combustibil.
Martor de avertizare uși deschise
Lampa de avertizare uși deschise semnalează prezența ușilor deschise sau închise necorespunzător.
Martor de avertizare capota deschisă
Indicatorul se aprinde atunci când
capota rămâne deschisă sau nu este închisă corect.
Martor combustibil
Indicatorul se aprinde când este timpul să realimentați.
Martor de avertizare pentru cutia de viteze automată
Lampa de avertizare pentru cutia de viteze automată semnalează defecțiuni la
cutia de viteze automată.
Martor de avertizare a limitatorului de viteză
Lampa de avertizare a limitatorului de viteză se aprinde atunci când limitatorul de viteză este activat.
Martor de avertizare pentru amortizor
Ledul de avertizare al amortizoarelor indică probleme cu amortizoarele.
Martor de avertizare presiune ulei
Lampa de avertizare a presiunii uleiului se aprinde când presiunea uleiului este scăzută.
Martor de avertizare pentru degivrarea/încălzirea parbrizului
Lampa de avertizare pentru degivrarea/încălzirea parbrizului se aprinde când este activată funcția de încălzire/degivrare a parbrizului.
Martor de avertizare a portbagajului deschis
Se aprinde când hayonul este deschis (sau închis incorect).
Martor de avertizare ESP
Lampa de avertizare ESP clipește când intervine sau scrie OFF când este dezactivat și indică o defecțiune dacă rămâne aprins.
Martor de avertizare pentru senzorul de ploaie
Lumina senzorului de ploaie se aprinde atunci când senzorul de ploaie este activat.
Martor de avertizare defecțiune a motorului (check engine)
Indică o defecțiune la sistemul de injecție a motorului sau la sistemul de evacuare. Se mai numeste martor check engine și se poate aprinde din nenumarate motive. Apasă aici pentru a vedea toate motivele pentru care se aprinde martorul Check Engine.
Martor de avertizare pentru încălzirea lunetei
Lampa de avertizare pentru încălzirea lunetei se aprinde când degivrarea lunetei este activată.
Martor de avertizare pentru ștergătorul automat
Lumina ștergătoarelor automate se aprinde când sunt activați senzorii de ploaie.
Martor de avertizare frână
Cunoscut și sub denumirea de lampa de avertizare a sistemului de frânare, lampa de avertizare a frânei de parcare sau lampa de avertizare a lichidului de frână.
Dacă această lumină roșie rămâne aprinsă după ce ați eliberat complet frâna de parcare sau se aprinde când conduceți, poate indica faptul că nivelul lichidului de frână este scăzut. Dacă nu știți cum să vă verificați singur nivelul lichidului de frână, apelați atunci la profesionisti.
Dacă lampa de avertizare ABS este aprinsă, aceasta semnalează că sistemul de frânare a funcționat defectuos și că frânele dumneavoastră ar putea să nu funcționeze corect. În acest caz, lampa de avertizare cu distribuția electronică a forței de frânare (EBD) poate fi, de asemenea, aprinsă.
Pot să conduc în continuare cu martorul mașinii cu frână aprins?
Nu ar trebui să riști. Frânele sunt una dintre cele mai importante caracteristici de siguranță ale mașinii tale, așa că este important să acționezi imediat când vezi această lumină roșie de avertizare a mașinii.
Trageți-vă și opriți-vă de îndată ce este sigur să faceți acest lucru – mențineți viteza scăzută și evitați frânarea bruscă.
Martor Check Engine aprins
Cunoscut și sub denumirea de lampă de avertizare a motorului de verificare sau ECU.
Când martorul check engine este arpins, acesta este adesea însoțit de semne care indică faptul că motorul nu funcționează corect, cum ar fi lipsa puterii sau bâlbâiala când apăsați accelerația.
Această lumină ar putea indica o serie de defecte, de la probleme minore, cum ar fi un senzor electric defect, până la o problemă mecanică mult mai mare, cum ar fi o defecțiune a sistemului dvs. de control al emisiilor sau a convertorului catalitic.
Cât timp pot conduce cu lumina motorului de verificare aprinsă?
Dacă ledul de verificare a motorului se aprinde, ar trebui să îl verificați cât mai curând posibil, deoarece, continuând să conduceți, riscați să provocați daune suplimentare, potențial ireparabile, motorului dumneavoastră.
Martor de avertizare airbag
Cunoscut și sub denumirea de lampă de avertizare a sistemului airbag (SRS).
Când această lumină devine roșie înseamnă că cel puțin un element al sistemului de siguranță airbag nu funcționează corect: fie sistemul airbag în sine; sistemul de clasificare a pasagerului din față (care detectează greutatea și poziția pasagerului din față pentru a declanșa airbag-ul în siguranță); sau sistemul de pretensionare a centurii de siguranță, care strânge centura în cazul unui accident.
Pot să conduc în continuare cu lumina airbagului aprinsă?
Dacă sistemul airbag nu funcționează corect, este posibil să nu se declanșeze în caz de accident sau, în unele cazuri, se poate declanșa în mod neașteptat și poate provoca un accident. În orice caz, sistemul airbag este o caracteristică de siguranță incredibil de importantă a mașinii dvs., așa că dacă această lumină se aprinde, verificați-l imediat.
Martor de avertizare servodirecție
Cunoscut și sub denumirea de martor de avertizare EPS sau EPAS.
Această lumină de avertizare a mașinii indică faptul că există o problemă cu servodirecția.
Pentru sistemele alimentate electronic, această problemă ar putea fi la fel de simplu de rezolvat ca și repornirea unui computer. Găsiți un loc sigur pentru a opri și încercați să opriți și să porniți din nou mașina după 30 de secunde. Dacă becul rămâne aprins, ar trebui să mergeți la un service pentru a fi verificată problema.
Pot conduce cu lumina EPS aprinsă?
Poți, dar dacă sistemul de servodirecție eșuează, vei observa că mașina este mai greu de manevrat și ar trebui să fii deosebit de atent – ar putea fi periculos să conduci la viteze mari pe autostradă fără asistență de servodirecție.
Martor de avertizare pentru filtrul de particule diesel
Cunoscut și sub denumirea de martor DPF sau filtru de particule de evacuare.
Dacă aveți un motor diesel, una dintre aceste lumini se va aprinde dacă există o problemă cu filtrul de particule de evacuare, care elimină funinginea dăunătoare din gazele de evacuare pentru a reduce emisiile. Ar putea indica faptul că filtrul s-a blocat cu funingine.
Pot să conduc în continuare cu lumina DPF aprinsă?
Conducerea cu un filtru blocat ar putea provoca daune mai grave mașinii dumneavoastră. Ar trebui să mergeți la un garaj pentru a-l verifica cât mai curând posibil, deoarece aceste filtre pot fi costisitoare de înlocuit.
Martor temperatura apa motor
Cunoscut și sub denumirea de lampă de avertizare pentru temperatura lichidului de răcire.
Această lumină se va aprinde când motorul se va supraîncălzi. Acest lucru ar putea însemna că nivelul lichidului de răcire este scăzut, poate din cauza unei scurgeri în sistem, sau ar putea fi un semn al unei probleme mai mari, cum ar fi o defecțiune a garniturii de chiulasa.
Pot să conduc în continuare cu ledul de supraîncălzire a motorului aprins?
Dacă această lumină este roșie, ar trebui să vă opriți imediat, deoarece, fără suficient lichid de răcire, motorul dumneavoastră s-ar putea încinge atât de mult încât să provoace daune ireparabile.
Opriți și așteptați până când motorul s-a răcit înainte de a verifica indicatorul de pe partea laterală a rezervorului de lichid de răcire sub capotă (vasul de expansiune), completând după cum este necesar.
În timp ce ești sub capotă, aruncă o privire pentru a vedea dacă există scurgeri evidente. Dacă nu puteți vedea nicio scurgere și lumina se stinge după completare, atunci ar trebui să vă continuați călătoria. Dacă lumina se aprinde din nou după completare, ar trebui să mergeți la un service pentru verificări.
Martor de avertizare pentru nivelul lichidului de răcire
Lichidul de răcire absoarbe căldura din motor și o dispersează prin radiator pentru a preveni supraîncălzirea motorului. Această lumină de avertizare galbenă a mașinii se va aprinde când nivelul lichidului de răcire scade, pentru a vă aminti să le completați.
Pot să conduc în continuare cu indicatorul luminos al nivelului lichidului de răcire aprins?
Evitați călătoriile lungi fără suficient lichid de răcire: trebuie să opriți și să completați cât mai curând posibil, altfel riscați să vă deteriorați grav mașina. Așteptați ca motorul să se răcească înainte de a completa.
Dacă această lumină se aprinde des, verificați mașina pentru a verifica dacă nu există scurgeri undeva.
Martor de avertizare ulei
Cunoscut și sub denumirea de martor de ulei de motor scăzut sau de presiune scăzută a uleiului.
Lampa de avertizare a uleiului se aprinde atunci când fie temperatura uleiului devine prea mare, fie nivelul sau presiunea uleiului este prea scăzută. Dacă uleiul nu lubrifiază motorul în mod eficient, poate duce la daune scumpe sau chiar ireparabile ale motorului, așa că este important să acționați rapid.
Pot să conduc în continuare cu indicatorul de nivel scăzut al uleiului de motor aprins?
Când această lumină se aprinde, ar trebui să vă opriți cât mai curând posibil și să opriți motorul. Uitați-vă pentru orice scurgere evidentă de ulei sub mașină și apoi verificați nivelurile de ulei, completând dacă este necesar.
Dacă nivelurile de ulei sunt bune, atunci pompa de ulei poate fi defectă. În acest caz, apelați la asistența rutieră, deoarece conducerea mai departe ar putea deteriora motorul.
Aruncă o privire pentru a vedea dacă există scurgeri evidente. Dacă nu puteți vedea nicio scurgere de ulei și lumina se stinge după completare, atunci ar trebui să vă continuați călătoria. Dacă lumina se aprinde din nou după completare, ar trebui să mergeți la un service auto.
Martor de avertizare pentru presiune scăzută în anvelope
Multe mașini sunt acum echipate cu sisteme de monitorizare a presiunii în anvelope care vă vor anunța când presiunea scade. Acest lucru se poate întâmpla în timp sau poate fi din cauza unei pane.
Pot să conduc în continuare cu ledul de presiune în anvelope aprins?
Da, dar ar trebui să conduceți cu mai multă grijă și să urmăriți să completați cu aer la următoarea oportunitate. Presiunea scăzută a anvelopelor poate cauza condiții de condus nesigure, așa că reduceți viteza și încercați să evitați frânarea bruscă sau efectuarea oricăror manevre violente de direcție.
Majoritatea benzinăriilor și garajelor vor avea un compresor de aer pe care îl puteți folosi pentru a vă verifica presiunea în anvelope. Completați aerul din anvelope conform specificațiilor producătorului vehiculului din manualul de utilizare.
Martorul de avertizare a bateriei
Dacă această lumină se aprinde când conduceți, înseamnă că bateria nu se încarcă. Acest lucru s-ar putea datora unei probleme cu sistemul electric al mașinii dvs. și ar putea avea mai multe cauze, cum ar fi un alternator defect, o baterie defectă, o conexiune electrică defectuoasă sau cablare deteriorată.
Pot să conduc în continuare cu indicatorul luminos al sistemului meu de încărcare a bateriei aprins?
Mașina dvs. va funcționa normal până când bateria este descărcată, dar odată ce este descărcată, nimic din mașină nu va funcționa – așa că mergeți repede la un service auto.
Martor de avertizare pentru sistemul de frânare antiblocare (ABS).
ABS-ul este o caracteristică importantă de siguranță care intră cu adevărat în joc atunci când trebuie să faceți o oprire bruscă sau în condiții dificile de condus, cum ar fi drumurile înghețate.
Pot să conduc în continuare cu lumina ABS aprinsă?
Dacă becul ABS se aprinde de la sine, ar trebui să aveți în continuare frânare normală, neasistată, așa că este sigur să vă continuați călătoria – dar păstrați distanța, aveți grijă deosebită și verificați-l cât mai curând posibil.
Martor de avertizare pentru probleme de stabilitate electronică (ESP).
Denumită și Control electronic al stabilității (ESC), această lumină de avertizare a mașinii indică o problemă cu controlul tracțiunii. Dacă clipește, înseamnă că sistemul ESP intervine – de exemplu, dacă conduceți pe un drum alunecos. Dacă ledul rămâne aprins înseamnă că sistemul ESP nu funcționează corect.
Ledul ESP se va aprinde cu cuvântul „OFF” dacă sistemul a fost dezactivat, caz în care este posibil să l-ați oprit din greșeală.
Martor de avertizare plăcuțe de frână
Denumit și lumină de avertizare uzură plăcuțelor de frână, dacă acest simbol apare înseamnă că un senzor a detectat că plăcuțele dvs. de frână sunt prea subțiri.
Pot conduce cu lumina plăcuțelor de frână aprinsă?
Această lumină de avertizare a mașinii ar trebui să se aprindă înainte ca plăcuțele de frână să devină periculos de subțiri, astfel încât să aveți timp să le schimbați. Ar trebui să înlocuiți plăcuțele de frână cât mai curând posibil.
Cum să resetați sau să opriți martorii de avertizare din bord
Dacă a apărut un martor de avertizare în bordul mașinii, atunci știți că aveți o problemă cu vehiculul dvs.
După ce ați vizitat un garaj local sau ați chemat un mecanic mobil, problema ar trebui rezolvată.
Cu toate acestea, după ce reparația este completă, lumina ar putea rămâne aprinsă. Poate fi necesar să vă resetați computerul de bord.
Acest lucru se poate face prin deschiderea și închiderea capotei și apoi pornirea și oprirea vehiculului. Cu toate acestea, dacă rămâne aprins, poate fi necesar să vă deconectați și apoi să vă reconectați bateria.
În unele cazuri, poate fi necesar să conduceți o perioadă pentru ca mașina să se reseteze.
Dacă luminile rămân, problema poate fi în continuare acolo sau alta ar putea afecta vehiculul dumneavoastră.
Un mecanic va ști cum să remedieze problema și să resetați computerul dacă este necesar.